Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1473
Title: Impactul nivelului de educație al femeilor asupra fertilității
Authors: Grigoras, Ecaterina
Keywords: fertilitate
factorul educational
comportament reproductiv
Republica Moldova
fertility
educational factor
reproductive behavior
Republic of Moldova
Issue Date: 2018
Publisher: INCE
Citation: GRIGORAȘ, Ecaterina. Impactul nivelului de educație al femeilor asupra fertilității. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: competitivitate, inovativitate, sustenabilitate. Sesiunea ştiinţifică: “Transformări demografice şi priorităţi de politici” : conferinţa internaţională ştiinţifico-practică, ediția a XIII-a, 11-12 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău. 2018, pp. 35-44. ISBN 978-9975-3272-2-0.
Abstract: Modificarea comportamentului reproductiv al femeilor din Republica Moldova și creșterea perioadei de formare implică necesitatea studierii diferențierilor fertilității după nivelul de studii. În prezenta lucrare în baza datelor de la Recensământul populației și al locuințelor din 2014 (RPL 2014) și statisticii curente sunt analizate caracteristicile principale ale populației feminine după numărul de copii născuți, în funcție de nivelul de studii al femeilor. Scopul acestei lucrări este de a identifica relația dintre comportamentului reproductiv al femeilor din Republica Moldova și nivelul de studii. În urma analizei efectuate constatăm că nivelul de educație al femeilor influențează mult profilul fertilității, femeile cu studii superioare dețin cea mai înaltă proporție printre femeile care nu au născut nici un copil pe parcursul vieții reproductive, precum și se caracterizează prin maternitate mai târzie și de ranguri mai mici. Către vârstele mai mature fertilitatea finală este la nivelul apropiat de cel necesar pentru reproducerea generațiilor. Astfel, femeile educate recuperează nașterile amânate la vârste mai mature în comparație cu femeile mai puțin educate care nasc la vârste timpurii iar rata totală a fertilității între cele două categorii nu diferă foarte mult.
Changing the reproductive behavior of women in the Republic of Moldova and increasing the education period implies the necesity to study fertility differentiation by the level of education. In this paper, based on the 2014 Population and Housing Census (RPL 2014) data and current statistics, the main characteristics of the female population by the number of children born, depending on the level of education of women, are analyzed. The purpose of this paper is to identify the dependence of the reproductive behavior of women in the Republic of Moldova on the level of education. As a result of the analysis we find that the level of education of women greatly influences the fertility profile, the women with higher education have the highest proportion among the women who did not give any birth to a child during their reproductive life and are characterized by later maternity and smaller birth order. Towards older ages, finaly fertility is at a level close to that of replacement of generations. Thus, educated women recuperate postponed births at older ages compared to less educated women who gives births in early ages and the overall fertility rate between the two categories does not differ greatly.
Description: Abstract în lb. rom., engl. Referinţe bibliografice: pp. 42-44 (28 titl.).
URI: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1473
ISBN: 978-9975-3272-2-0
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IMPACTUL NIVELULUI DE EDUCAȚIE AL FEMEILOR ASUPRA FERTILITĂȚII.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.