Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTibrea, Laurenţiu
dc.date.accessioned2017-06-13T11:47:58Z
dc.date.available2017-06-13T11:47:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationŢIBREA, Laurenţiu. Benchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţămant = Benchmarking - necessary tool in setting the objectives of quality improvement in education. In: Economie şi Sociologie. 2014, nr. 2, pp.126-131. ISSN 1857-4130.en_EN
dc.identifier.issn1857-4130
dc.identifier.urihttp://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/236
dc.descriptionAbstract în lb. rom., engl. Bibliogr.: p. 131(6 titl.). Text paral.: lb. rom., engl. JEL Classification: I2, I23, I29en_EN
dc.description.abstractOptimizarea permanentă a proceselor pentru îmbunătăţirea calităţii produselor, cu costuri financiare rezonabile, reprezinta o ţinta constantă pentru managementul oricărei organizaţii care doreşte să fie bine plasată în topul preferinţelor clienţilor. Nu fac excepţie de la aceste cerinţe nici unităţile de învăţământ, de orice nivel. Chiar dacă învăţământul preuniversitar românesc nu beneficiază, încă, de o largă autonomie, ceea ce ar permite aplicarea mai multor instrumente manageriale specifice unui mediu concurenţial, există destule procese interne în care se poate interveni pentru îmbunătăţirea rezultatelor. Un astfel de instrument, foarte util în management, este aplicarea benchmarking-ului, proces care ajută la identificarea şi valorificarea bunelor practici ale unor unităţi şcolare aflate într-o situaţie mai bună decât cea care işi propune aplicarea acestui proces.en_EN
dc.description.abstractPermanent optimization of processes for improving the quality of products, with reasonable financial costs, is a constant target for the management of any organization that wants to be well placed in the top of customer preferences. Don’t make exception from these requirements any education units, of all levels. Even if the Romanian preuniversity education system doesn’t benefit, yet, from a wide-ranging autonomy, which would allow the application of several specific managerial tools to a competitive environment, there are enought internal processes in which it can be interfered to improve the results. One such tool, very useful in management, is the application of the benchmarking, a process that helps to identify and use the good practices of some education units that are in a better situation than the one who proposes application of this process.en_EN
dc.language.isoenen_EN
dc.publisherINCEen_EN
dc.subjectbenchmarkingen_EN
dc.subjectcercetareen_EN
dc.subjectperformantaen_EN
dc.subjectcalitateen_EN
dc.subjectproces de invatamanten_EN
dc.subjectinvatamanten_EN
dc.subjectresearchen_EN
dc.subjectperformanceen_EN
dc.subjectqualityen_EN
dc.subjecteducational processen_EN
dc.subjecteducationen_EN
dc.titleBenchmarking-ul - instrument eficient în stabilirea obiectivelor de creştere a calităţii în învăţămanten_EN
dc.title.alternativeBenchmarking - necessary tool in setting the objectives of quality improvement in educationen_EN
dc.typeArticleen_EN
Appears in Collections:Articole



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.