Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/208
Title: Analiza factorilor emergenţi produselor noi în condiţiile globalizării
Other Titles: Analysis of factors emerging innovations in the conditions of globalization
Authors: Stratan, Alexandru
Keywords: produse noi
globalizare
firme multinationale
economie mondiala
globalization
world economy
new products
Issue Date: 2009
Publisher: Editura ASEM
Citation: STRATAN, Alexandru (2009). Analiza factorilor emergenţi produselor noi în condiţiile globalizării = Analysis of factors emerging innovations in the conditions of globalization. In: Economica. 2009, An. XVII. nr. 3(67), pp. 7-12. ISSN 1810-9136.
Abstract: Diferenţele dintre pieţele naţionale sunt reduse; cererea şi oferta sunt exprimate la nivel global. Având în vedere aceste condiţii, globalizarea afacerilor este un proces cuprinzător impus de necesitate. Firmele multinaţionale decid cu privire la poziţionarea producţiei, din punct de vedere a raţionalizării la nivel global. Lucrarea elucidează factorii care au o influenţă foarte importantă asupra procesului de dezvoltare a noilor produse. Este interesant faptul că unii factori au influenţă ambivalent (atât sporesc, cât şi scad procesul dezvoltării produselor noi).
The differences between the national markets are reduced; supply and demand are expressed at global level. Given these conditions, business globalization is a process imposed by overall necessity. Multinational firms decide upon the production positioning, rationalizing in terms of global framework. The paper presents the factors which have a very important influence over the new product development process. It is interesting that some factors have ambivalent influent (both increase and decrease the process of developing new products).
Description: Abstract în lb. rom., engl. Bibliogr.: p. 12 (4 titl.). Text paral: lb. rom., engl.
URI: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/208
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:Articole



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.