Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1608
Title: Impactul pandemiei COVID-19 asupra comportamentului consumatorilor și securității alimentare în Republica Moldova
Other Titles: The impact of Covid-19 pandemic on consumer behavior and food security in the Republic of Moldova
Authors: Gutium, Tatiana
Keywords: COVID-19
consumer
food security
malnutrition
pandemic
pandemie
consumator
malnutritie
securitate alimentara
Republica Moldova
Issue Date: 2021
Publisher: ASM
Citation: GUTIUM, Tatiana. Impactul pandemiei COVID-19 asupra comportamentului consumatorilor și securității alimentare în Republica Moldova. In: Akademos. 2021, nr. 2 (61), pp. 70-76. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.21.2-61.05
Abstract: The COVID-19 pandemic has a direct impact on consumers` behavior and their opinion on food security during the quarantine period. The purpose of the research is to develop recommendations to mitigate the adverse effects of the COVID-19 pandemic on food security. In the context of achieving the established goal there was conducted a survey of consumers, online and by phone, on a sample of 250 people, and analyzed cases of malnutrition, change in purchasing behavior, the percentage of income that was spent for food procurement in 2020 during the pandemic. The study showed that one of the key factors influencing consumers’ view of food security is real income.
Pandemia COVID-19 are un impact nemijlocit asupra comportamentului consumatorilor și a opiniei lor privind securitatea alimentară în perioada carantinei. Scopul cercetării constă în elaborarea recomandărilor menite să atenueze consecințele nefaste ale pandemiei COVID-19 în domeniul securității alimentare. În vederea atingerii scopului stabilit a fost efectuat un sondaj printre consumatori, on-line și prin telefon, pe un eșantion de 250 de persoane, și analizate cazurile de malnutriție, modificarea comportamentului de cumpărare, procentul din venituri care a fost cheltuit pentru procurarea produselor alimentare în anul 2020 pe durata pandemiei. Studiul a arătat că unul dintre factorii principali care influențează viziunea consumatorilor privind securitatea alimentară este venitul real.
Description: Abstract: lb. engl., rom. Bibliografie: pp. 75-76 (18 titl.) CZU:[616-036.22:578.834+366.1+338.439.6](478)
URI: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1608
ISSN: 1857-0461
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IMPACTUL_PANDEMIEI_COVID-19.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.