Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1581
Title: Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire
Authors: Novac, Alexandra
Vinogradova, Natalia
Keywords: educatie antreprenoriala
competente antreprenoriale
tineret
antreprenoriat
ecosistem antreprenorial
Republica Moldova
entrepreneurship learning
entrepreneurial competencies
youth
entrepreneurship
entrepreneurship ecosystem
Republic of Moldova
Issue Date: 2022
Publisher: INCE
Citation: NOVAC, Alexandra,VINOGRADOVA, Natalia. Stimularea implicării tinerilor în antreprenoriat prin intermediul educației antreprenoriale în Republica Moldova: situația actuală și oportunități de îmbunătățire. In: Creşterea economică în ondiţiile globalizării = Economic growth in the conditions of globalization: conferința internaţională ştiinţifico-practică, ediția a XV-a, 15-16 octombrie 2021, Chișinău. Chișinău: INCE, 2022, vol. I, pp. 149-159. ISBN 978-99753529-8-7 (PDF).
Abstract: Actualmente, pentru creșterea economica a țarii este necesara implicarea in activitațile antreprenoriale a tinerilor, care reprezinta un grup de populație mare dupa cantitate, dar care, destul de frecvent, nu poate gasi un loc de munca decent in țara și, ca urmare, tinerii devin șomeri sau pleaca in strainatate. Implicarea tinerilor in antreprenoriat in Republica Moldova poate influența pozitiv asupra creșterii bunastarii lor, imbunatațirii oportunitaților de auto-realizare, creșterii activitații lor sociale, precum și asupra limitarii migrației in masa a tinerilor. In articolul dat imbunatațirea posibilitaților de implicare a tinerilor in activitațile antreprenoriale sunt examinate ca rezultat al imbunatațirii educatiei antreprenoriale a tinerilor și formarii competențelor antreprenoriale, in principal, in cadrul instituțiilor de invațamant professional tehnic și superior (licențiat, masterat și doctorat). In special, educația antreprenoriala joaca un rol important in formarea și dezvoltarea ecosistemului antreprenorial in randul tinerilor. Autorii au analizat situația din Republica Moldova in baza actelor normativ-juridice,documentelor de politici de stat și a curriculelor, elaborate de universitați, care reglementeaza sau contribuie la educația antreprenoriala și formarea competențelor antreprenoriale ale tinerilor la diferite niveluri și in diferite instituții de invațamant profesional tehnic și superior. Informația mai detaliata a fost obținuta in baza chestionarii a 289 de elevi/studenți/masteranzi/doctoranzi, care iși fac studiile in cadrul a 20 de instituții de invațamant, atat din capitala, cat și din regiunile țarii. In rezultatul generalizarii și analizei tuturor materialelor au fost elaborate recomandari,orientate spre imbunatațirea educației antreprenoriale și formarea competențelor antreprenoriale in cadrul instituțiilor de invațamant (profesional tehnic și superior) din Republica Moldova.
Сurrently, for the economic growth of the country it is particularly necessary to involve in the entrepreneurial activities of young people, who represent a significantly large population group by quantity, but who, quite often, cannot find a decent job in the country and, as a result, become unemployed or go abroad. The involvement of young people in entrepreneurship in the Republic of Moldova can positively influence the increase of their well-being, the improvement of opportunities for self-realization, the increase of their social activity, as well as the limitation of mass migration of young people. In this paper, the improvement of the opportunities of involving young people in entrepreneurial activities are examined as a result of improving the entrepreneurial education of young people and the training of entrepreneurial competencies, mainly in vocational and higher education institutions (bachelor, master and doctorate). In particular, entrepreneurship education plays an important role in formation and development of the youth entrepreneurship ecosystem. The authors analyzed the situation in the Republic of Moldova based on legal acts and state policy documents, as well as curricula, developed by universities, which regulate or contribute to entrepreneurship education and formation of entrepreneurial competencies of youth at different levels and in different institutions of vocational and higher education. The more detailed information was obtained based on the questionnaire of 289 pupils / students / master students / doctoral students, who study in 20 educational institutions, both in the capital and in the regions of the country. As a result of the generalization and analysis of all materials, recommendations were developed, aimed at improving entrepreneurial education and formation of entrepreneurial competencies in educational institutions (vocational and higher ones) in the Republic of Moldova.
Description: Abstract în lb. rom., engl. Bibliogr.: pp. 158-159 (16 titl.). JEL Classification: L26, I23, I28.
URI: http://dspace.ince.md/jspui/handle/123456789/1581
ISBN: 978-99753529-8-7
Appears in Collections:Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
STIMULAREA_IMPLICARII_TINERILOR_IN_ANTREPRENORIAT.pdf638.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.